پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4573
-
الف
+

«پرستاران» در قاب نقد

«پرستاران» قشری هستند که نقش کم‌رنگی در آثار تلویزیونی و سینمایی دارند.

پرستاران، یک ملودرام اجتماعی است و داستان‌های این سریال در بخش اورژانس بیمارستان نورافشار تهران اتفاق می‌افتد که دارای یک خط اصلی داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند.

این سریال به کارگردانی "علیرضا افخمی" هر شب ساعت 20:00 از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

این مجموعه با بازی بازیگرانی چون فاطمه گودرزی، الناز حبیبی، شاهرخ استخری، عاطفه رضوی و لیندا کیانی از آنجا شرط اول یک اثر تصویری رسانه‌ای یعنی سرگرم‌سازی را رعایت کرده در نوع خود موفق بوده است و توانسته بینندگان زیادی را جذب کند. 

این سریال با هدف آشنایی مردم با جامعه درمانی و پزشکی کشور به خصوص دشواری های حرفه پرستاری تولید شده است و بر همین اساس، به زندگی خانوادگی این پرستاران نیز می پردازد و همچنین سعی کرده  به دیگر فعالان کادر درمانی مانند پزشکان نیز توجه کند و این پراکندگی و گستردگی داستان‌ها در مواردی از کیفیت کار کاسته است. 

مجموعه «پرستاران»اگرچه از لحاظ تکنیکی و پرداخت شخصیت‌ها با سایر آثار کارگردان این اثر قابل قیاس نیست، اما پرداختن به مسائل خانوادگی این قشر و اتفاقات دراماتیکی که در طول داستان روایت می‌شود و محوریت قرار دادن قشری که علی‌رغم حضور فعال در عرصه درمانی، نقش کم‌رنگی در آثار تلویزیونی و سینمایی دارند، قابل تقدیر است.

علی‌رغم دیالوگ‌های شعاری و برخی داستانک‌های تکراری و  در مواردی غلو در به تصویر کشیدن شخصیت یک پرستار، جنبه  آگاهی بخشی در خصوص  دشواری‌های حرفه پرستاری، ضمن ایجاد سرگرمی، مواردی‌ست که به وضوح در این مجموعه تلویزیونی به چشم می‌خورد .
در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که  دغدغه‌های شاغلین در حرفه‌های سخت، پتانسیل زیادی برای پرداخت و به تصویر کشیدن دارد، مسئله‌ای که در میان داستان‌های کلیشه‌ای عاشقانه و بازار داغ طنزهای بی‌محتوا به دست فراموشی سپرده شده است.

نویسنده: سمانه مقدم برای وبسایت آی‌فیلم

نظر شما
ارسال نظر